Monday, 21 July 2025

အထွေထွေဓမ္မမှတ်စုများ.....(၂၉)

 

နမောဿတ ဘဂဝတော အရဟတော သမ္မာသမ္ဗုသတ္တာ

နမောဿတ ဘဂဝတော အရဟတော သမ္မာသမ္ဗုသတ္တာ

နမောဿတ ဘဂဝတော အရဟတော သမ္မာသမ္ဗုသတ္တာ

ပူဇော်သမျှကိုခံယူတော်မူထိုက်သော အလုံးစုံသောတရားတို့ကို မဖောက်မပြန် 

ကိုယ်တော်တိုင်သိတော်မူသော မြတ်စွာဘုရား ရှိခိုးကန်းတော့ပါ၏ဘုရား



꧁ ༺ သဘာဝဘေးအန္တရာယ်အပေါ် ဉာဏ်ဖြင့် ဆင်ခြင်ခြင်း | နေ့စဉ် ကိုယ့်စိတ်ကိုယ်စစ် စာမေးပွဲ ༻ ꧂


☐ သဘာဝဘေးအန္တရာယ်များ (ဥပမာ- ငလျင်၊  ရေကြီးမှု) ဟာ  တောတောင်ရေမြေတွေရဲ့ မတည်မြဲခြင်း (အနိစ္စ)၊ ဖောက်ပြန်တတ်ခြင်း သဘောဖြစ်ကြောင်း ဉာဏ်နဲ့ ဆင်ခြင်ပြီး သံဝေဂ ယူနိုင်ပြီလား။ စိတ်မကောင်းဖြစ်ရုံမျှသာ မဟုတ်ဘဲ တရားနှလုံးသွင်းနိုင်ပြီလား ?

☐ ကြောက်ရွံ့မှု၊ စိုးရိမ်ပူပန်မှု (ဥပမာ- ရင်တုန်ခြင်း) စတဲ့ စိတ်ခံစားချက်၊ ကိုယ်အမူအရာတွေ  ပေါ်လာသည့်အခါ၊ ဒါတွေကို "ငါ ကြောက်တာ"၊ "ငါ ရင်တုန်တာ" လို့ အတ္တစွဲဖြင့် အမည်မတပ်ဘဲ၊ "ရုပ်ဇာတိ" (ရုပ်၏ ဖောက်ပြန်မှု) သက်သက်လို့ ဉာဏ်နဲ့ လက်ခံနိုင်ပြီလား ?

☐ ဒီအဖြစ်ဆိုးများဟာ အကြောင်းတရားများစွာ (ဥတုနိယာမ၊ ကံအကြောင်းအကျိုး) စုံညီလို့ ဖြစ်ပေါ်လာတာပဲလို့  "အကြောင်းအကျိုး သဘာဝတရား" ကို လက်ခံပြီး၊ "ငါ့တို့ကိုမှ  ဒီလိုဖြစ်ရသလား" စတဲ့ အတ္တစွဲ၊  ဒေါသ၊ မကျေနပ်မှုတွေ လျော့ပါးပြီလား ?

☐ ဖြစ်ပြီးခဲ့တဲ့  ဘေးဒုက္ခ အာရုံတွေ  (အတိတ်က "အရိပ်သဖွယ် အာရုံ") တွေကို  ပြန်လည် တွေးတောသောက  မပွားတော့ဘဲ၊ ထပ်ပြီး ဖြစ်လာမှာ စိုးရိမ်တဲ့ အနာဂတ် အတွေး "အရိပ်" တွေအပေါ်မှာလည်း "အတည်မယူဘဲ"  နေနိုင်ပြီလား ?

☐ အတိတ်၊ အနာဂတ်ကို အာရုံမပြုတော့ဘဲ၊ လက်ရှိ ပစ္စုပ္ပန်မှာ သတိ၊ ပညာဖြင့် နေထိုင်ပြီး၊ လုပ်သင့်လုပ်ထိုက်သော ကုသိုလ်တရားများ (ဥပမာ- မေတ္တာပွားခြင်း၊ ဒါနပြုခြင်း၊ သီလဆောက်တည်ခြင်း) ကို အာရုံစိုက် ပြုလုပ်နိုင်ပြီလား ?

☐ "ရုပ်ဇာတိ" နဲ့ "အကြောင်းအကျိုး သဘာဝတရား" ဆိုတဲ့ ဉာဏ်လက်နက်တွေကို အခြေခံ ခိုင်မာအောင်  လေ့လာထားပြီး၊  သဘာဝဘေးအန္တရာယ်  လောကဓံကြုံတိုင်း ၊  သဘာဝဘေးအန္တရာယ်အကြောင်းကြားသိရတိုင်း လက်တွေ့ အသုံးချနိုင်ပြီလား ?

------

ဒီ စာမေးပွဲ  ဟာ သဘာဝဘေးအန္တရာယ်လို လောကဓံကြုံတွေ့ရတဲ့အခါ မိမိရဲ့ စိတ်အခြေအနေနဲ့ နှလုံးသွင်းမှု မှန်ကန်ရေးကို ဆန်းစစ်ဖို့ အထောက်အကူပြုပါလိမ့်မယ်။

အဓိကကတော့ ကြောက်ရွံ့မှု၊ စိုးရိမ်မှုတွေနဲ့ တုံ့ပြန်မယ့်အစား၊ သတိ၊ ပညာ၊ ဥပေက္ခာတို့နဲ့ ရင်ဆိုင်ကျော်လွှားနိုင်ဖို့ ဖြစ်ပါတယ်။‎

‎ဝိမုတ္တိဉာဏ် ရရှိပါစေ ၊ ယောဂီ။


#ဝိမုတ္တိယုဂခေတ်

၂၀၂၅-၀၆-၁၁

No comments: