Saturday, 27 August 2016

မဟာ.....




ကျွန်မတို့မြန်မာနိုင်ငံရဲ့ နှစ်ပေါင်းများစွာက ဘုရင်မင်းဆက် အဆက်ဆက် တည်ထားကိုးကွယ် ကျန်ရစ်တဲ့ ရှေး‌ဟောင်း ယဉ်‌‌ကျေးမှုနယ်‌‌မြေရှိ  အမွေအနှစ်ဘုရားပထိုးများ တည်ထားရာ  ပုဂံမြေဟာ ချောက်မြို့ကို ဗဟိုပြုပြီးလှုပ်ခတ်သွားခဲ့တဲ့ ၆.၈ ပြင်းအားငလျင်ဒဏ်ကြောင့် ဘုရား‌စေတီ‌တော်‌ ၁၈၀ ‌ကျော်‌ ပျက်‌စီးခဲ့ပါတယ်...။ မြေပြန့်ဖြစ်နေတာကြောင့် လူနေတိုက်တာအမြင့်တွေ မရှိတာကြောင့် လူအသေအကျေနည်းခဲ့ပါတယ်...။ ၂၄.၃.၂၀၁၁ ခုနှစ်တုန်းက ခုလိုပဲ အဆင့် ၇  ပြင်းအားငလျင်တစ်ခု ကျွန်မရဲ့ ဇာတိမွေးရပ်ဖြစ်တဲ့ တာလေမြို့တစ်ခုလုံး ပိပြားသွားခဲ့ပါတယ်..။ တိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင် ရက်စွဲပါတူနေခဲ့တယ်...။

အို...ပုဂံ အနုပညာမြှောက်လွန်းတဲ့ ယွန်းထည်လှလှတွေရှိရာ အာနန္ဒာ၊ နွားနို့နဲ့ မြစ်ငါးကြော်လေးတွေ ယွန်းလက်ကောက်လေးတွေရောင်းတဲ့ ဇီးကွက်စိန်ရွာမှာတည်ထားခဲ့တဲ့ ဧရာဝတီမြစ်နဖူးက လောကနန္ဒာ ၊ နေထွက်မှာ မြူငွေ့ပါးပါးတွေကြားက ထင်းခနဲ ဖူးမျှော်နိုင်တဲ့ စူဠာမဏိ၊ ရင်ပြင်မှာ လမ်းလျှောက်ရင် ထနှောင်းဆူးတွေ စူးတတ်တဲ့ ထုထည်အကြီးဆုံး ဓမ္မရံကြီး၊ ရုပ်သေးရုပ်တွေမျိုးစုံနဲ့ လာသမျှဧည့်သည်တွေကို ဆွဲဆောင်နိုင်တဲ့ အဖိုးမဖြတ်နိုင်တဲ့ နံရံဆေးပန်းချီတွေရှိတဲ့ ထီးလိုမင်းလို၊  ဉာဏ်တော်အမြင့်ဆုံး သဗ္ဗညု နဲ့ အခြားပျက်စီးသွားသောစေတီများကို လွမ်းဆွတ်တမ်းတ နှမြောစိတ်တွေကြောင့် ဖြစ်နိုင်ရင် ချက်ချင်းပြေးသွား ကြည့်ချင်ရဲ့...။ 

ပြောချင်တာက  ပြန်မရနိုင်တော့တဲ့ ပျက်စီးဆုံးရှုံးသွားခဲ့သော ရှေးအမွေအနှစ်တွေ၊ အနုပညာလက်ရာတွေ၊ ဗိသုကာပညာတွေကို နှမြောသတ မိတာပါပဲ...။ ပုဂံမြေဆိုတာ ကျွန်မဘဝမှာ အကြိမ်ကြိမ်ရောက်ဖူးခဲ့တဲ့ နေရာပါ...။ ဘယ်ချိန်သွားသွား မရိုးအီသွားနိုင်ဘဲ မြန်မာကိုသာမက ကမ္ဘာကိုပါ ဆွဲဆောင်နိုင်ခဲ့တဲ့ နေရာလေးတစ်ခုပါ...။ ငလျင်လှုပ်ပြီး နောက်တစ်နေ့မှာပဲ ဘုရားများကိုပြန်လည်ပြုပြင်နိုင်ဖို့ ကားနဲ့ ကိုယ်တိုင်ရောက်လာပြီး ငွေကျပ်သိန်းတစ်ရာလှူဒါန်းသွားခဲ့တဲ့ သီတဂူဆရာတော်ကြီးကိုလည်း မုဒိတာပွားမိပါတယ်...။ ကိုယ်တိုင်ကိုယ်ကျ လာရောက်ကြည့်ရှုစစ်ဆေးတဲ့ သမ္မတကြီး ကိုလည်း ကျေးဇူးတင်ပါတယ်...။ ပုဂံကိုပုံနှင့်တကွ  နှစ်လရှည်စွာ မြင်ကွင်းမှာ ဆောင်းပါးရေးခဲ့၊ လက်ရှိမှာလည်း ပုံများရိုက်ပြီးစုဆောင်း အက်ဆေးတိုလေးတွေနဲ့ မှတ်တမ်းတင်နေဆဲဖြစ်တဲ့ ဆရာကျောင်း(မျိုးဆွေသန်း)ကိုလည်း ကျေးဇူးတင်ပါတယ်။  ပျက်စီးမှုအများဆုံးဖြစ်တဲ့ စူဠာမဏိ ဘုရားကို သွားတဲ့လမ်းများအား သြဂုတ်လ (၂၆) ရက်နေ့ မနက်ပိုင်းက လုပ်အားပေးခဲ့တဲ့ Miss Myanmar Charity Group မှ အလှမယ်များကိုလည်း ကျေးဇူးတင်ပါတယ်...။

ခုတော့ မဟာ သီချင်းလေးနဲ့ အလွမ်းဖြေခွင့်ပြုပါဦး.....။



 



မိုးငွေ့

Monday, 22 August 2016

မိုးသည်းတုန်းတစ်ခဏ.....




ဒီမနက် မိုးတွေသည်းလိုက်တာ.........

ကားမှန်အပြင်ဖက်က အုံ့ဆိုင်းညှို့မှိုင်းနေတဲ့ အရောင်တွေနဲ့ မိုးရေစက်တွေ ယှက်ထွေး နေတာကိုငေးမောရင်း... ဖုန်းနားကြပ်လေးနဲ့ X-banana အဖွဲ့ရဲ့ “မိုးရာသီအလွမ်း” သီချင်းကို နားထောင်နေခဲ့မိတယ်...။ သီချင်းလေးနဲ့ အပြင် ပတ်ဝန်းကျင်အပံ့အပိုးက လိုက်ဖက်နေတာကိုး....။ 

တရွေ့ရွေ့သွားနေတဲ့ ကားတန်းကြီးကိုမေ့ထားပြီး မျက်စိစုံမှိတ်ထားလိုက်တယ်...။ ခုချိန်မှာ ကားတန်းကြီးမလှုပ်လေ ကိုယ့်အတွက်ပျော်လေပဲ...။ မိုးရွာနေတာကို ကိုယ်က သဘောကျတယ်လေ...။ 

ကောင်းကင်ကြီးတစ်ခုလုံး မီးခိုးရောင်တိမ်တိုက်တွေဖုံးလွှမ်းနေတာများ ဒါဟာ မနက်ခင်းတစ်ခုလို့တောင် မထင်မှတ်မိဘူး...။ 

အင်းလေ... မနက်ခင်းတစ်ခုဟာ ကျေးငှက်သံသာတွေနဲ့ နေခြည်နုတွေနဲ့ မြက်ခင်းစိမ်းတွေနဲ့ ပန်းပေါင်းစုံတွေ ဖူးပွင့်မွှေးမြနေရမယ်လို့ တရားသေသတ်မှတ်လို့မှမရဘဲ...။ ဒီလိုပဲ အချိန်တိုင်း မိနစ်တိုင်း စက္ကန့်တိုင်းမှာ အရာရာတိုင်းဟာ  ပြောင်းလဲနေကြမှာပဲ..။

အရင် ရက်တွေဆို ကိုယ်အလုပ်သွားရင် ကားစီးရင်း စာအုပ်ဖတ်ဖြစ်တာများတယ်...။ ခုနောက်ပိုင်း နဲနဲဆင်ခြင်လိုက်တယ် ..။ အလုပ်မှာလည်းတနေကုန် ကွန်ပြူတာကြည့်တာဆိုတော့ မျက်လုံးကို သက်ညှာရမယ်လေ...။ ဒါကြောင့် စာအုပ်မဖတ်ဖြစ်တော့ဘဲ သီချင်းနားထောင်တယ်... လမ်းတလျှောက်လုံးက သစ်ပင်စိမ်းစိမ်းတွေကို မျက်စိအားဆေးအဖြစ်ကြည့်ဖြစ်တယ်...။ စာအုပ်ကိုတော့ ညမအိပ်ခင် ဖတ်နိုင်သလောက်ဖတ်တယ်...။ ပိတ်ရက်တွေမှာ ဖတ်တယ်...။ အသုံးအဆောင် အဝတ်အစားတွေထဲမှာ အစိမ်းကို မနှစ်သက်ပေမယ့်လည်း အစိမ်းရောင်ရှိတဲ့ ပတ်ဝန်းကျင်ကိုတော့ ကြိုက်တယ်..။

ခုလို မိုးသည်းထဲ ဘာအနှောင်အဖွဲ့ အချည်အနှောင်မှမပါဘဲ အနှောက်အယှက်ကင်းကင်း လမ်းလျှောက်ရရင် သိပ်ကောင်းမှာပဲလို့ တွေးမိတယ်...။  ဘယ်သူမှလုမယူနိုင်တဲ့ ကိုယ်ပိုင်ချိန်စစ်စစ် ရလိုတယ်...။ မိုးသည်းထဲလျှောက်သွားပြီးရင်လည်း ကော်ဖီပူပူလေးတစ်ခွက်သောက်ရင်း မိုးကို ထိုင်ကြည့်ချင်သေးတယ်...။

မိုးကိုမြင်ရင် မိုးထဲ လမ်းလျှောက်ချင်မိ...။ ရွှဲရွှဲစိုတဲ့ အရသာကိုခံစားချင်ခဲ့မိ...။ မိုးကောင်းကင်ကို မျက်နှာမူတဲ့အခါ မိုးစက်တွေခပ်စူးစူးလေးလာထိမှန်တဲ့ ခံစားမှုကိုလိုချင်မိ....။ သြော်.... မိုးကို တွယ်တာမက်မော စွဲလန်းတဲ့ စိတ်က အရင်တိုင်းပါပဲလား....။ ပြောင်းလဲခြင်းတွေထဲက မပြောင်းလဲသေးတဲ့ စိတ်ခံစားမှုတစ်ခု...။


မိုးငွေ့


Wednesday, 17 August 2016

သာဓု Family.....



ခုတေလာ ကၽြန္မ သူတို႔(ဦးသာဓုႏွင့္ သားမ်ား)ရဲ႔ စာအုပ္ေတြကို ဓါတ္က်ေနတာ...။ ဦးသာဓုတို႔မိသားစုကို စိတ္၀င္စားသြားေစတဲ႔ စာအုပ္ကေတာ့ “ေဆြမ်ိဳးထဲက ဆိုေပၾကီးမ်ား”ဆိုတဲ႔ စာအုပ္ပဲ...။ အဲဒီစာအုပ္ကို အြန္လိုင္းမွာ ဖတ္ျပီးကတည္းက ကၽြန္မ သူတို႔မိသားစု၀င္ေတြျဖစ္ၾကတဲ႔ ဆရာဦးသာဓု၊ ဆရာဦးသုေမာင္နဲ႔ ဆရာမင္းလူတို႔ စာအုပ္ကို ရွာ၀ယ္ဖတ္ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္..။ ဆရာဦးသာဓုရဲ႔ အငယ္ဆံုးသား (ဦးသာဓုရဲ႔ ဒုတိယအိမ္ေထာင္ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးျမတ္မြန္ရဲ႔သားၾကီး) ဆရာအာယုကိုေတာ့ နာမည္ၾကီး “ေမာင္”သီခ်င္းကိုေရးတဲ႔ ေတးေရးဆရာအျဖစ္နဲ႔သာသိဖူးပါတယ္..။ အစ္ကိုအၾကီးဆံုးျဖစ္တဲ႔ စာေရးဆရာ ဒါရိုက္တာ ဦး၀ဏၰနဲ႔ အငယ္ဆံုး ဆရာဦးအာယု တို႔ေရးတဲ႔ စာအုပ္ေတြကိုေတာ့ မဖတ္ခဲ႔ဖူးပါဘူး..။ သူတို႔စာအုပ္ေတြကိုလည္း ခုေနာက္ပိုင္း ျပန္ထုတ္တဲ႔အထဲမေတြ႔ရဘူး ...။ ဦးသာဓုသားမ်ားအားလံုးထဲမွာ ဆရာမင္းလူကေတာ့ စာေရးအေကာင္းဆံုးလို႔ထင္ပါတယ္...။

ဦးသုေမာင္ကို အမ်ားအားျဖင့္ ရုပ္ရွင္မင္းသားတစ္ေယာက္လို႔ပဲ သိထားၾကတာ..။ တကယ္တမ္းသူက မင္းသားမျဖစ္ခင္ကတည္းက စာေရးဆရာစျဖစ္ခဲ႔သူပါ ေနာက္မွ ဂီတ နဲ႔ ရုပ္ရွင္တြဲဖက္လိုက္လာတာ..။ ကၽြန္မကေတာ့ ၀ါသနာအရ စာေရးေနသူ စာေပကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတစ္ေယာက္မို႔ ဦးသုေမာင္ကို စာေရးဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္သာ ျမင္ပါတယ္...။ ဒါေၾကာင့္ ဦးသုေမာင္နာမည္ကို အေရွ႔က စီးစီးပိုးပိုး ဆရာလို႔တပ္ျပီး ေရးရတာၾကိဳက္လို႔ကို အဲလိုေရးတာပါ...။ ခုေနာက္ပိုင္း ေပၚပင္စာေရးဆရာေတြ အသစ္ထြက္လာတဲ႔ စာေရးဆရာေတြကို သိပ္မသိေတာ့ဘူး...။ အႏွစ္သာရရွိတဲ႔ စာအုပ္အေဟာင္းေတြ ယခင့္ယခင္ ဆရာ့ဆရာၾကီးေတြရဲ႔ အေတြးအေရးကို ပိုျပီး ခံုမင္မိတာေတာ့အမွန္ပဲ...။ သူတို႔စာေတြကို ဖတ္ရတာ ေလးေလးပင္ပင္ရွိတယ္ေလ..။

ငယ္စဥ္ျမီးေကာင္ေပါက္အရြယ္ကေတာ့ ေပၚပင္ အခ်စ္၀တၳဳခပ္ေပါ့ေပါ့ေတြကိုပဲဖတ္ျဖစ္ခဲ႔တယ္...။ ရသစာေပကို ဖတ္ရေကာင္းမွန္း မသိေသးတဲ႔အရြယ္...။ ဘယ္စာအမ်ိဳးအစားကိုဖတ္သင့္တယ္ မဖတ္သင့္ဘူးဆိုတာ ခြဲျခားမသိေသးတဲ႔အရြယ္ကိုး...။ တကယ္တမ္း ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္၀တၳဳေတြထက္ ကၽြန္မ တကယ္ႏွစ္သက္တဲ႔ စာအမ်ိဳးအစားဟာ တကယ့္ဘ၀အျဖစ္အပ်က္အေတြ႔အၾကံဳေတြကို အက္ေဆးဆန္ဆန္ ရသနဲ႔မြမ္းျပီးျပန္ေရးတဲ႔ စာေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိလာရတယ္...။ အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္လိုမ်ိဳး စာေရးဆရာကိုယ္တိုင္ရဲ႔ ၾကံဳေတြ႔ခဲ႔ဖူးတဲ႔ သူ႔ဘ၀တစ္စိတ္တပိုင္းကိုေရးသားထားတဲ႔ စာအုပ္လိုမိ်ဳးကို ဆိုလိုတာပါ...။ အခုေျပာျပတဲ႔ ကၽြန္မႏွစ္သက္တဲ႔ စာအမ်ိဳးအစားကို (ကၽြန္မ မေမြးခင္ကတည္းက) ဦးသာဓုတို႔မိသားစုေတြက လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းေတြမွာေရးေလ့ရွိပါတယ္...။ ခုတခါ သူတို႔ေရးခဲ႔ဖူးတဲ႔ စာေတြကိုစုျပီး စာအုပ္အျဖစ္ျပန္ရိုက္ႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ေတာ့ တစုတစည္းထဲ ဖတ္ရတာ ပိုအဆင္ေျပသြားတယ္...။

ေနာက္မ်ားမွာ ကၽြန္မဖတ္ထားခဲ႔တဲ႔ စာအုပ္ေတြထဲက တစ္အုပ္ခ်င္းဆီကို Review မဟုတ္ဘဲ အဲဒီစာအုပ္ေတြ ဖတ္ေနစဥ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ ကၽြန္မရဲ႔ ခံစားမႈနဲ႔ အေတြးစေလးေတြကို အက္ေဆးတစ္ပုဒ္အျဖစ္ ေရးျပခ်င္ပါေသးတယ္...။ အခုဒီစာေပခံစားမႈ စာစုအဆံုးသတ္ကိုေတာ့  ဦးသာဓုရဲ႔ ကိုယ္ေရးအက်ဥ္းေလးနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ခ်င္ပါတယ္...။


သခင္ေဖသန္း (သာဓု)
စာေပႏွင့္ ဘ၀ျဖစ္စဥ္မွတ္တမ္း

၁၉၁၈ ။ ပဲခူးျမိဳ႔ အဖ ဦးျမေမာင္၊ အမိ ေဒၚဖြားမွ်င္တို႔မွဖြားျမင္သည္။ ေမြးခ်င္း ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္၍    ဆရာ သာဓုမွာ အငယ္ျဖစ္သည္။ ၾကာသပေတးသားျဖစ္ျပီး အမည္ရင္းမွာ ေဖသန္းျဖစ္သည္။

၁၉၂၉ ။ ရန္ကုန္ျမိဳ႔၊ လမ္းမေတာ္ျမိဳ႔နယ္၊ က်ံဳးၾကီးလမ္းရွိ ဗုဒၶဘာသာ မိန္းကေလးေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းစတင္ေနခဲ႔သည္။ စတုတၳတန္းေအာင္ေသာအခါ ရန္ကုန္အစိုးရ ဟိုက္စကူးေက်ာင္းတြင္ န၀မတန္းအထိ ေျပာင္းေရႊ႕ ပညာသင္ၾကားခဲ႔သည္။

၁၉၃၆  ။ ေက်ာင္းမွထြက္၍ ရန္ကုန္အလယ္ပိုင္း (ကုန္ေစ်းတန္း)တို႔ဗမာအစည္းအရံုး လႈပ္ရွားမႈကို ထူေထာင္ျပီး အတြင္းေရးမႈးအျဖစ္ တာ၀န္ထမး္ေဆာင္ခဲ႔သည္။ 

၁၉၃၈  ။ ၁၃၀၀ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုတြင္ ပါ၀င္လႈပ္ရွား္ရင္း ေရနံသပိတ္တပ္ၾကီး ရန္ကုန္သို႔ခ်ီတက္ရာတြင္ အေသခံ တပ္ဗိုလ္အျဖစ္ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ခဲ႔သည္။

၁၉၃၉ ။ ရန္ကုန္ျမိဳ႔၊ ေဒါက္တိုျမ ေဆးတိုက္တြင္ စာေရးအျဖစ္ လုပ္ကိုင္သည္။ နယ္လွည့္ ကိုယ္စားလွယ္လည္း လုပ္သည္။

၁၉၄၄ ။ ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ “ပူတူတူး” ေပါင္ဒါလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သည္။ ေက်ာင္းဆရာမ ေဒၚခင္ညိဳ(ေနာင္တြင္ မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္) ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳသည္။

၁၉၄၄-၄၅  ။ ဘတ္စ္ကား၊ ျမင္းလွည္း တည္ေထာင္ အသက္ေမြးျခင္း လုပ္ငန္းကိုလုပ္ကိုင္သည္။
၁၉၄၅-၄၆  ။ ပူတူတူး ပံုႏွိပ္တိုက္ တည္ေထာင္သည္။

၁၉၄၆       ။  ဒါေတြျပင္ အမည္ရွိ ၀တၳဳစာအုပ္ကို ပူတူတူးပံုႏွိပ္တိုက္မွ ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၄၇       ။ ၀န္ၾကီးတစ္မတ္ ၀တၳဳေရးရင္း စာေပေလာကသို႔ ေရာက္ရွိခဲ႔သည္။

၁၉၄၈       ။ ပေဒသာ မဂၢဇင္းတြင္ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာအျဖစ္ လုပ္ကိုင္သည္။

၁၉၄၉-၅၀  ။ စာသဘင္ စာအုပ္တိုက္ တည္ေထာင္သည္။ သစၥာမဂၢဇင္းကို ဦးစီးထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၄၉   ။ ခ်စ္စံနမူ စာအုပ္ကုိ စာဘင္စာအုပ္တိုက္မွ ပထမအၾကိမ္အျဖစ္ထုတ္ေ၀သည္။ ခ်စ္စံနမူ ဒုတိယအၾကိမ္ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၅၀  ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာေရးဆရာအသင္း အမႈေဆာင္အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ႔သည္။ ပေဒသာမဂၢဇင္းကို သာဓု တစ္ဦးတည္းပိုင္အျဖစ္ ထုတ္ေ၀သည္။ ခ်စ္စံနမူ တတိယအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ အရသာ စာအုပ္ထုတ္ေ၀သည္။ အရသာ အမွတ္(၂) စာအုပ္ထုတ္ေ၀သည္။ အာယု စာအုပ္ထုတ္ေ၀သည္။ အေမြခံ စာအုပ္ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၅၁  ။ တပ္ထဲက ျမတ္ကိုကို ထုတ္ေ၀သည္။ (စာေပဗိမာန္ ကာလေပၚ ၀တၳဳဆုအျဖစ္ ဆုေငြတစ္ေထာင္ရရွိခဲ႔သည္)။ တပ္ထဲကျမတ္ကိုကို ဒုတိယအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ လင္မယားဘ၀ ဒုတိယအၾကိမ္ထုတ္ေ၀သည္။ အသက္ စာအုပ္ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၅၂   ။ ခ်စ္စံနမူ စတုတၳအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ ခ်စ္တကၠသိုလ္(ခ်စ္စံနမူအဆက္) ထုတ္ေ၀သည္။ တပ္ထဲကျမတ္ကိုကို တတိယအၾကိမ္ထုတ္ေ၀သည္။ အႏွစ္ ထုတ္ေ၀သည္။ အႏွစ္၏အႏွစ္ ထုတ္ေ၀သည္။ 

၁၉၅၃    ။ ခ်စ္တကၠသိုလ္ ဒုတိယအၾကိမ္ထုတ္ေ၀သည္။ တပ္ထဲကျမတ္ကိုကို စတုတၳအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ တပ္ထဲကျမတ္ကိုကို ပဥၥမအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ ေနာက္လင္ စာအုပ္ကို ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၅၄  ။ တပ္ထဲကျမတ္ကိုကို ဆဌမအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ တပ္ထဲကျမတ္ကိုကို သတၱမအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ တပ္ထဲကျမတ္ကိုကို အဌမအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ ေနာက္မယား ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၅၅ ။ ထပ္ထဲက ျမတ္ကိုကို ၀တၳဳအား ဟိုက္စကူးႏွင့္ တကၠသိုလ္၀င္ စာေမးပြဲမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းသံုးအျဖစ္ ျပဌာန္းသည္။ ခ်စ္စံနမူ ပဥၥမအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ ခ်စ္ဇနီး ခ်စ္လင္ ထုတ္ေ၀သည္။ ဇာတ္လမ္းပမာ ထုတ္ေ၀သည္။ (အဂၤလိပ္ရုပ္ရွင္ကား A peace in the sun ကိုမွီးေရးသည္။) အတာ ထုတ္ေ၀သည္။ စစ္သားအိပ္ေဆာင္ ဒုတိယအၾကိမ္ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၅၆  ။ ခ်စ္စံနမူ ဆဌမအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ ခ်စ္တကၠသိုလ္ ထုတ္ေ၀သည္။ အတာ ထုတ္ေ၀သည္။ လိင္ ႏွင့္ ေမေမလတ္ ထုတ္ေ၀သည္။ အာယု ႏွင့္ အေမြခံ ထုတ္ေ၀သည္။ 

၁၉၅၇  ။ ခ်စ္တကၠသိုလ္ စတုတၳအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ 

၁၉၅၈  ။ ခ်စ္တကၠသိုလ္ ပဥၥမအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၅၉  ။ ရုပ္ရွင္နယ္ပယ္သုိ႔ ကူးေျပာင္းျပီး ကၾကီးေရက အမည္ရွိ ပထမဆံုးရုပ္ရွင္ကားကို ရိုက္ကူးသည္။ ဒါရိုက္တာ အကယ္ဒမီဆု ရရွိသည္။ ခ်စ္ဇနီး ခ်စ္လင္ ဒုတိယအၾကိမ္ထုတ္ေ၀သည္။ အသက္ ဒုတိယအၾကိမ္ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၆၀  ။ အငုိလြယ္သည္ အမည္ရွိ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားျဖင့္ ဒုတိယအၾကိမ္ အကယ္ဒမီ ဒါရိုက္တာဆုရရွိသည္။ ေဒၚတင္တင္အုန္း (ရုပ္ရွင္မင္းသမီး ျမတ္မြန္) ႏွင့္ ဒုတိယ အိမ္ေထာင္ျပဳသည္။

၁၉၆၁   ။ ေၾသာ္...ခ်စ္တာ ခ်စ္တာ ႏွင့္ အျခား၀တၳဳတိုမ်ား စာအုပ္ ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၆၆  ။  ခ်စ္တကၠသိုလ္ ဆဌမအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၆၈  ။ တာ၀န္ အမည္ရွိ ရုပ္ရွင္ကား ရိုက္ကူးသည္။ ဒုတိယအိမ္ေထာင္ႏွင့္ ကြာရွင္းသည္။ ေနာက္မယား ဒုတိယအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၆၉  ။ အသက္  တတိယအၾကိမ္ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၇၀  ။ လိင္ စာအုပ္ထုတ္ေ၀သည္။ အတာ ပထမတြဲ ဒုတိယအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ အတာ ဒုတိယတြဲ ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၇၁  ။ သာဓု ေရးနည္း ၀တၳဳတိုမ်ား ဒုတိယအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ အာယု ႏွင့္ ေမေမလတ္ ထုတ္ေ၀သည္။  

၁၉၇၄  ။ အႏွစ္ တတိယအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ 

၁၉၇၆  ။ သာဓု လူ၀ါး၀တယ္ ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၇၈ ။ သာဓု အင္ ဆန္း (စ္) ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၇၉ ။ အၾကင္တို႔လင္မယား အမည္ရွိ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို ရိုက္သည္။

၁၉၈၀  ။ ႏိုင္ငံ့ဂုဏ္ရည္ဘြဲ႔ (ဒုတိယအဆင့္) ခ်ီးျမွင့္ခံရသည္။ ဆီးေရာဂါျဖင့္ ေဆးရံုတက္ေရာက္ ကုသခံခဲ႔ရသည္။ သာဓု လူ၀ါး၀တယ္ ဒုတိယအၾကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၈၁ ။ ရုပ္ရွင္ေကာင္စီ အစည္းအရံုးတြင္ ေကာ္မတီ၀င္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သည္။ ေဆးရံုတက္၍ နားေရာဂါ ခြဲစိပ္ကုသခဲ႔သည္။ ငိုမလို ရီမလို ေယာက္ကာမဲ႔ မေလွာင္ပါနဲ႔ တိမ္မင္း၀ဠာ(အျခားစာေရးသူမ်ား ႏွင့္ တြဲ၍ထုတ္ေ၀သည္။)

၁၉၈၅  ။ ေဆးရုံတက္၍ မ်က္စိခြဲစိပ္ ကုသခဲ႔သည္။ ဒီမ်က္ႏွာေလးကိုခ်စ္တာ ထုတ္ေ၀သည္။

၁၉၉၀  ။ မက်န္းမာ၍ ေဆးရံုတက္ေရာက္ခဲ႔သည္။

၁၉၉၁  ။ ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုး တြင္ နာယကအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္လွ်က္ရွိျပီး အမွတ္ ၉၇ သံလြင္လမ္း၊ ရန္ကုန္ျမဳ႔ိတြင္ စာေပႏွင့္ ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိရာမွ အစာအိမ္ေသြးယုိသည့္ ေရာဂါေၾကာင့္ ေဆးရံုတက္၍ ကုသမႈခံယူခဲ႔သည္။ ေဆးရံုမွ ဆင္းလာေသာအခါ ျခံအမွတ္(၃) ေလးေဒါင့္ကန္လမ္း(သာဓုျခံ)၊ သကၤန္းကၽြန္းတြင္ အနားယူ၍ ေဆးကုသမႈခံလ်က္ရွိရာမွ ၁၉၉၁ခုႏွစ္ ဧျပီလ ၇ ရင္ေန႔တြင္ အဆုတ္ကင္ဆာေရာဂါျဖင့္ ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္ခဲ႔သည္။ ကြယ္လြန္ခ်ိန္တြင္ သားသမီး ခုႏွစ္ဦး က်န္ရစ္သည္။ ၾကိဳး ဇာတ္ကားကို ရိုက္ကူးဆဲ၊ တို႔ကိုယ္ကိ်ဳးလံုးလံုးမပါ လံုးခ်င္းေဆာင္းပါးစာအုပ္ကို ေရးသားဆဲတြင္ ကြယ္လြန္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။

မိုးေငြ႔


Saturday, 13 August 2016

မခ်စ္ရဘူးတဲ႔လား.....




ေ၀လကို စသိတာ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ႏွစ္က မိုးရာသီMTV ဆုေပးပြဲတုန္းကပါ...။ ၾကိဳဆိုပါ၏၊ ျပတ္တုန္းလပ္တုန္း၊ ခင္ေလးစိမ္းတယ္၊ မိတ္ကပ္မၾကိဳက္သူမ်ား၊ စတဲ႔သီခ်င္းေတြနဲ႔ တျခားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို နားေထာင္ျဖစ္ပါတယ္..။ “မခ်စ္ရဘူးတဲ႔လား”က ေနာက္စီးရီးထဲက သီခ်င္းပါ..။ ခုေနာက္ဆံုးထြက္တဲ႔ အဓိပတိဖြား ထဲက သီခ်င္းေတြလည္းအကုန္ေကာင္းတယ္။ မခ်စ္ရဘူးတဲ႔လားကိုလည္း နားေထာင္ျဖစ္ေနေပမယ့္ အိပ္မက္ဆံုရာမွာ အိသႏၱာျပန္ဆိုေတာ့ ပိုၾကိဳက္သြားတယ္..။ ေနာက္ဆံုး ဟမ္းေလးဆိုတာကို အၾကိဳက္ဆံုးပဲ ေ၀လဆိုတာေလာက္ မရွည္ေပမယ့္ေကာင္းတယ္...။ နားေထာင္ၾကည့္ၾကည့္ေနာ္...း)

မိုးေငြ႔


Thursday, 11 August 2016

ဧ၀မတိုင္ခင္က.....

 


နယူတန္
မေပၚခင္ကတည္းက
ပန္းသီးေတြ
ေၾကြက်ေနခဲ႔တာပါ။

ကိုပါးနီးကပ္စ္
မသိခင္ကတည္းက
ကမၻာၾကီးက
ေနကိုပတ္ေနခဲ႔တာပါ။

ပိုက္သာဂိုးရပ္စ္
မစဥ္းစားခင္ကတည္းက
စက္၀ိုင္းေတြရွိေနခဲ႔တာပါ။

ဆြန္ဇူး
မေမြးခင္ကတည္းက
စစ္ပြဲေတြ
ျဖစ္ေနခဲ႔တာပါ။

အိုင္စတိုင္း
မေတြးမိခင္ကတည္းက
အခ်ိန္ေတြ
ေရြ႕လ်ားေနခဲ႔တာပါ။

ဒါဆို
အာဒမ္ရဲ႔
နံရိုးတစ္ေခ်ာင္းကို
မထုတ္ယူခင္ကတည္းက
အခ်စ္ဆိုတာ
ရွိႏွင့္ေနခဲ႔ျပီးသား
ျဖစ္မ်ား ျဖစ္ေနမလား။      ။ (မင္းလူ)

တစ္ကုိယ္ေတာ္မဂၢဇင္းမွ (ဟာသဂ်ာနယ္၊ အတြဲ(၁) )

Monday, 8 August 2016

ေျဖေတြး-၂

 


ေလးပါးသီလျမဲတဲ႔ ယမကာလုလင္နဲ႔
လိမ္ေျပာတတ္တဲ႔ ဖိုးသူေတာ္
ဘယ္သူက အျပစ္ပိုၾကီးသလဲ။

ရွိျပီးသားကို လွဴတဲ႔လူနဲ႔
မရေသးတာကို စြန္႔လႊတ္တဲ႔လူ
ဘယ္သူက ပိုမြန္ျမတ္သလဲ။

ေတာင္းတဲ႔လူနဲ႔
ေပးတဲ႔လူ
ဘယ္သူက စိတ္ပိုရွည္သလဲ။

လူဆိုးလုပ္ရတာနဲ႔
လူေကာင္းေယာင္ေဆာင္ရတာ
ဘယ္ဟာက ပိုခဲယဥ္းသလဲ။

ကင္းေစာင့္တဲ႔လူနဲ႔
ေဖာက္ထြင္းဖို႔ ၾကံစည္တဲ႔လူ
ဘယ္သူက ၀ီရိယပိုသာသလဲ။

လြတ္ေအာင္ေျပးတဲ႔လူနဲ႔
မိေအာင္ လိုက္တဲ႔လူ
ဘယ္သူက ပိုေမာပန္းသလဲ။

ဖဲလိမ္ရိုက္တဲ႔လူနဲ႔
ဓါးကိုင္ရမ္းတဲ႔လူ
 ဘယ္သူက ရင္ဆိုင္ရပိုခက္သလဲ။

မေသခ်ာဘဲ ၀င္ျပိဳင္တဲ႔သူ
ရံႈးမယ္မွန္းသိရက္ ၀င္ႏႊဲတဲ႔လူ
ဘယ္သူက ေသြးပိုေကာင္းသလဲ။

ဆာေလာင္မြတ္သိပ္တာနဲ႔
စားပိုးနင့္တာ
ဘယ္ေ၀ဒနာက ပိုဆိုးသလဲ။

နင္က်င္တာနဲ႔
ယားယံတာ
ဘယ္ဟာက ပိုခံရခက္သလဲ။

က်ပ္က်ပ္တည္းတည္းထိုင္ရတာနဲ႔
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရပ္ရတာ
ဘယ္ဟာက ပိုသက္သာသလဲ။

လိုခ်င္တာကို မရတာနဲ႔
မလိုခ်င္တာကို ရတာ
ဘယ္ဟာက ပိုဆံုးရံႈးသလဲ။

ထြက္ခြာသြားတဲ႔လူနဲ႔
က်န္ရစ္ခဲ႔တဲ႔လူ
ဘယ္သူက ပိုလြမ္းရသလဲ။

အေျဖကို
ဘ၀စာမ်က္ႏွာ
တစ္ေနရာတြင္
ရွာၾကည့္ပါ။ (မင္းလူ)

အေတြးသစ္ဂ်ာနယ္၊ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၀၅ (တစ္ကိုယ္ေတာ္မဂၢဇင္းစာအုပ္မွ)

Wednesday, 3 August 2016

ကာရံမဲ႔ စကားေျပ.....




ခ်စ္ဦးညိဳနဲ႔ေတာ့
လမ္းေလွ်ာက္အတူ
မထြက္ခ်င္ဘူးဗ်ာ။
ေလာကဓံဆိုတာၾကီးက
သူ႔ေဘးမွာ
လက္ခ်င္းခ်ိတ္လ်က္
အျမဲပါေနတာကိုး။
ေမာင္ခိုင္မာရဲ႔
သိဂၤါရငွက္ေတြလိုေပါ့။
မေရွာင္ရင္လြတ္တယ္ဆိုတဲ႔
ျမိဳင္ရာဇာတြတ္ပီရဲ႔
သီအိုရီကို ယံုစားမိတာေၾကာင့္
အလြမ္းျမားေတြ
ရင္နဲ႔အျပည့္ စူးစိုက္လို႔ေပါ့။

ဖူးစာဆိုတာကေတာ့
နီကိုရဲနဲ႔
ေဆြမ်ိဳးေတာ္တယ္ထင္ပါ့။
ထင္တိုင္းလြဲ
မွန္းတိုင္းလြဲ
ခ်စ္တိုင္းလြဲ
လြဲခ်က္ကေတာ့လြန္ပါေရာ။
ကံၾကမၼာကို မယံုၾကည္ၾကသူမ်ားရဲ႔
ေဗဒင္ေဟာစာတမ္းထဲမွာေတာ့
ေမတၱာေရးမွာ ကံေချပီး
အသည္းသက္ေစ့ ကြဲဦးမွာတဲ႔ေလ။

တကယ္ေတာ့
အခ်စ္ဟာ
တာရာမင္းေ၀ရဲ႔
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လို
တစ္ခုခုခံစားလိုက္ရေပမယ့္
အဓိပၸါယ္ျပန္ေျပာဖို႔ေတာ့
မလြယ္လွပါဘူး။

အခ်စ္ဆိုတာ ဘာလဲ
သစၥာတရားဆိုတာဘာလဲ
ကၽြန္ေတာ္လည္းပဲ
အဲဒါကိုပဲ
သိခ်င္ေနတာပါပဲ ခင္ဗ်ာ။       ။ (မင္းလူ)

တစ္ကိုယ္ေတာမဂၢဇင္းစာအုပ္မွ (အလင္းတန္းဂ်ာနယ္၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၀၀)